مهندسی شیمی صنعتی همدان

سایت مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی همدان
‎تمام اخبار و اطلاعات لازم اعم از چارت درسی و دوره های آموزشی و بازدیدها و اطلاعیه کلاس ها و فایل های اساتید مربوط به رشته که توسط استاد ها به اطلاع ما میرسد
‎لینک کانال تلگرام:
@chemicalhut

  • ۰
  • ۰

کمیکار(Chem-E-Car)

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ‌تر نبوده و بتواند راهی را که از کم وبیش آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می‌شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می‌شود بپیماید. نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به کار نرفته باشد. این مسابقه در کشور آمریکا به وسیله انجمن مهندسان شیمی آمریکا(AIChE) میزبانی می‌شود.

مسابقه کمیکار برای اولین بار در ایران هم‌زمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی (آذر ماه ۸۲) در دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار گردید. در این مسابقه دانشجویان رشته مهندسی شیمی به ساخت ماشینهای شیمیایی پرداحتند که توسط واکنش شیمیایی کار کرده و کنترل پذیر باشند.

قبل از شروع اولین دوره ملی مسابقات کمیکار در ایران این مسابقات به صورت آزمایشی در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت درون دانشکده‌ای برگزار شد.

دومین دوره مسابقات ملی کمیکار نیز در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که در آن تیمهای خزر۸۲ از دانشگاه مازندران و آربو از دانشگاه صنعتی سهند تبریز به طور مشترک به مقام قهرمانی و تیم H2O از دانشگاه آزاد بیرجند به مقام سوم رسید.دوره سوم این مسابقات در آبان ماه ۱۳۸۶ در دانشکده فنی دانشگاه تهران۱۳۸۶برگزار شد که تیم fuel cell از دانشگاه مازندران ضمن کسب مقام اول موفق شد که رکورد این مسابقات را با خطای «صفر» به نام خود ثبت کند. همچنین در مسابقات کمیکار که در اسفند ماه سال 1387 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد تیم هیوا از دانشگاه شهید باهنر کرمان به مقام اول رسید.


  • ۹۶/۰۶/۰۲
  • سعید محمدی

نظرات (۱)

چرا توی دانشگاه ما جدی پیگیری نمیشه؟!
چون هنوز من اطلاع ندارم پطوری میشه شرکت کرد و زمان برگزاریش کیه!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی